Alla inlägg under maj 2009

Av Anette - 28 maj 2009 21:49

Har fått avloppen rensade via föreningen här av ett företag som heter

SWOOSH!. Lite häftigt namn tycker jag :)


Sen var jag hos grannen och vi sådde sallad i kruka och donade och fixade och så skulle jag ju hjälpa henne med den nya mobilen. Men det gick så att jag fick ringa dig min dotter med flickorna som ändå var i faggorna och under tiden kom även lillkillen och hans mamma. Så där satt vi med alla barnen en stund i solen innan flickorna for hem för lunch och vila.


Lillkillen hans mamma och jag gick hem till mig och vi har haft en lugn och härlig dag. Bara varit, ätit, pratat, lekt, varit en sväng på byn, gungat, lekt i sanden, och klipp och färgat hår. Ännu en härlig dag att lägga till minnesbanken.


jo jag har tagit kort på lillkillen idag men inte orkat ladda in dem idatorn. Allt har sin tid. Nu är det sängen som hägrar en trött mommo/fammo. trött men lycklig

Av Anette - 27 maj 2009 23:20

10 till drygt 15 var jag i stan med grannen. vi uträttade en hel del olika ärenden och hann även med en god macka på cafe station.


sen fixade jag cykelställ åt svärsonen och surrade med grannarna på em


efter det hämtade jag x svärdottern och vi åkte till dotra min och umgicks med ännu fler. fick mumsig paj och där var jag då med alla mina tre barnbarn samtidigt.


att får krama dem, höra dem skratta, gunga dom, hålla handen, gossa och leka och känna närheten till dem


ja, det var höjdpunkten för mig idag.

Av Anette - 27 maj 2009 23:16

ska försöka fixa en färskare bild i morgonmina barnbarn

Av Anette - 25 maj 2009 22:02

Idag har jag cyklat till en kompis och där fanns mitt yngsta barnbarn. Åh vad jag har längtat efter honom. Men idag fick jag krama och busa och gossa med honom. Och sen var jag med de andra två på eftermiddagen.

Nu har jag tittat på revyn på tv4. Åt en kiwi som jag köpte i stan. 2kr/st och jag gillar ju kiwi men sist jag köpte fick jag trasig tunga. Av mjölk får jag utslag och blåsor och knottror. Men nej, det gick inte att äta kiwi idag heller. Läste någonstans att man kan vara allergisk och att det kan gå bättre om man värmer den eller jag lagar till den. ska prova med den andra imorgon för jag slog på stort och köpte två st när de var så billiga........



Av Anette - 21 maj 2009 20:26

Jag har länge sökt en plats vid vattnet där jag kan sitta och refektera, meditera och bara vara och njuta av stunden. I Luleå hade jag en sådan vid Svartöstans strand. Men idag har jag hittat en sådan plats här i byn. Vi har ju Tväråbäcken som jag förra sommaren satt mycket vid. Men det var mycket skog och lite vatten. Vissa dagar nästan inget vatten. Älven är ju reglerad gud bevars.


Sen har vi ju älven men jag har inte hittat någon plats där jag kan sitta ifred längs strandpromenaden som är jättefin men där går mkt folk.


Nu hittade jag stigen ner till en strandremsa med sand och mycket vatten och skog på avstånd. Det kluckade gott och solen glittrade i den krusande vattenytan och jag satt där och fann ro och det kändes så skönt. Nu har jag en ny sådan plats att gå till och känna lugnet.


Annars har jag kokat klart svartvinbärssaften jag började med igårkväll. Jag har promenerat, solat och sen kom en kompis från stan och vi har fikat på balkongeni solskenet. Det började mullra och blev mörkt så vi gick in. Några regnskurar och sen kom solen tillbaka. Vi åt lite middag och hann prata en hel del. Nu är jag rejält trött men klockan är bara halvnie. Ska försöka hålla mig vaken en stund till så jag inte somnar nu och vaknar vid 4-5tiden imorn. Tänkte titta på "Bonde söker fru" och se vilka kandidaterna är iår

Av Anette - 19 maj 2009 15:10

En nästan 40 år gammal sanning är nu osann, upplöst ogiltig. Jag har sedan jag blev undersökt i Frankrike trott att mitt ryggproblem kommer från den missbildning jag har i kotorna i ländryggen.


Glöm det. Det onda kommer inte ens från ischiasnerven som jag alltid fått höra.


Nej, nu är det undersökt just när det gjorde som mest infernaliskt ont. Nerven går från höften och kommer ut i jumsken. Min höft rör sig inte helt korrekt. Men vem gör det:=)


Jo, när jag gick till sjöss och städade och moppade golv och gick där böjd över skurhinken ibland 2ggr/dag och golvet inte stod still för att det blåste och fartyget rullade och krängde så fick jag inflammation i höften av slitningarna. Den läkte dåligt ut och har bildat ärr, Och brosk. Så nu gäller det att jag övar och rör på höften och går och helt enkelt nöter ner brosket helst snabbare än vad det hinner växa tillbaka då kommer jag att ha mindre ont.


Ja, det har gjort ondare på senare tid när jag inte kört Crosstrainern eller gått så långa promenader. Så nu har jag börjat promenera igen och gör övningar.


Ja, återigen fick man en förklaring och kan härleda den till EDS, gles bindväv. Tänk om jag då veta om EDS så hade jag inte fortsatt så många år på sjön fast det var kul men alltså inte hälsosamt för kroppen, inte heller jobbet på posten eller inom vården.


Nej, nu är min tid att ta hand om det som är gjort och det som blev kvar att vårda så det håller så länge som möjligt.


Men så bra att få vetskap och förklaring. Det känns jättebra.

Av Anette - 17 maj 2009 21:21

Bladen spricker ut och jag har  suttit på balkonen och ätit både middag och lunch och fikat med grannen efter att jag bakat 70 bullar igår. Fick till ett gäng syltkakor också. Skulle ju ha innerum.se- visning men det kom två stycken av 40 inbjudna. En ville inte fika eller köpa nått men jag och den andra fikade och handlade fina heminredningsgrejer.


Har skurat balkonggolvet och hämtat upp den gröna gräsmattan som nu ligger på balkonggolvet. Ska försöka konka upp möblerna i morgon och olja dem innan jag sätter ut dom. Innan för annars blir det inte av.


Har gjort några ljus också idag. På kvällskröken tog jag en cykeltur i kvällssolen och det var riktigt trevligt att se all grönska frodas. Det riktigt knakar i naturen så snabbt grönskar det. Härligt!

Av Anette - 16 maj 2009 19:45

Jag köpte en alkoläsk för sisådär 1-2 månader sen. Tror jag ska sprätta upp den och njuta lite ikväll.


Annars var det en himla trög morgon med piller, värmedyna, nässpray, värksalva, varm dusch osv....  Men till sist kvicknade jag till oc h allt släppte så jag gick en lite promenad oc hsen till affären för att köpa ett par saker inför dagens bak.


Jag har bakat bullar och syltkakor för det ska bli innerumsparty här imorgon. visning av heminredning och försäljning och jag är värdinna och står för lokal oc hfika,


Igår fick jag healing på telefon. Det var djuplodande och gjorde stor skillnad för mig. Sen kom mitt äldsta barnbarn och vi åt lunch och sen var vi till parken och lekte.


När hennes mor(Min dotter) hade ridit klart for vi till stan med min granne med oss. Det var Kenkkät Myynti utförsäljning av skor på Nolia. Jag skulle följa med som smakråd. Eller sällskapsdam. Jag kom hem med tre par skor. Ett par Foppatofflor eller typ sånna som var gratis och två par vår sommarskor som var mjukare än bomull för fötterna. 1000kr och jag har inte ens dåligt samvete för att jag tog till kreditkortet för att köpa dem. Jag är bara så himla glad för mina nya skor.


Nej nu ska jag bänka mig framför tv:n även fast solen ännu lyser på min balkong där jag suttit mest hela eftermiddagen och njutit i gasset :)

Ovido - Quiz & Flashcards