Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Splittrat

Av Anette - 26 oktober 2012 17:13

Ja splittrat och spretigt så har det kännt rätt länge nu.

Som om jag blir dragen i, från massa olika håll. Och jag tycks ju tillåta detta!!!

Har sedan nån månad jobbat på att fokusera, centrera och samla ihop mig

Det har jag gjort genom  promenader, meditation och vila och lyssna på avslappnade musik

Jag har även gått en yogakurs i höst, igen


När jag tillåter mig själv att bli gränslös så går jag sönder och blir som splaschad och skvittrad ut i förtunningen

Jag tappar fokus och målinrikningen. Men nu är jag påväg igen att samla ihop allt och centrera och må bättre.

Det tar så mycket onödig energi att bli fragmenterad. Jag får göra som med datorn.


Dags för defragmentering. Samla ihop, sortera upp, rensa ut gammalt onödigt och skapa frid,frihet och nytt


Läste i tidningen Nära:  "Du ska ge upp hoppet om en annorlunda gårdag. Du kan inte påverka det som redan hänt. Däremot hur du hanterar minnena." Ja släpp taget och gör det bästa och njuta av allt det goda i nuet.


Läste även i samma tidninge: "Det finns inget bättre sätt att betala tillbaka oförrätter än att förverkliga sina egna visioner och drömmar. Det finns ingen skuld, det finns inget att ångra." Nä för vad hjälper det?? Man går där och mår dåligt. Man ber förlåt om det drabbat någon. Och prata ut om det hela. Ja självklart göra man det. Sen måste man släppa och lära av detta dåliga så att man kan gå vidare och göra goda bra saker och njuta av det. Lär så man inte gör om dåligheterna. Man är inte till nån vidare gagn för sina medmänniskor om man går omkring och grottar ner sig i ånger och skuld. Det är känslor och bara man själv kan jobba med dem så de tynar bort.  Skuldfri och med frid inombords kan man sprida harmoni och glädje till omgivningen och vara en god medmänniska.


Så ge upp hoppet om en annorlunda gårdag. Släpp skulden. Gör gott idag och sprid frid kärlek och ro   

 
 
Ingen bild

Vannasgunnar

26 oktober 2012 18:29

Nej du Annete det räcker inte med föresatser och beslut att "ta sig i kragen" för att bli av med sin skuld och sina tankar man inte vill dras med. Det behövs någon annan som du får lämna din skuld till. Då blir du verkligen fri för då beror det inte på vad du åstakommer för det har ingen människa någonsinn klarat av. Men milioner och åter milioner människor kan bekräfta mitt påstående att det finns Någon som vi får lämna vår skuld eller syndabörda till och uppleva den djupa längtan av befrielse och förlåtelse.
Hoppas du får en fin helg. Mvh Gunnar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 november 2012 17:07

Ja efter en sommar som inte gav mig det jag behövde OCh en höst som är mörk och regning så har motivationen lusten och intresset för att blogga mattats av så till den grad att jag inte har tillstymmelse till energi att lägga på bloggandet.   Sk...

Av Anette - 11 oktober 2012 14:29

Ja oavsett så kan jag bara konstatera att mina blommor dom bildar nya knoppar som fortsätter slå ut en efter en.   Där i hörnet satt jag idag i solen i bara T-shirt och njöt fika och blev alldeles röd om nosen. Idag 11  OKT 2012 Så skönt med s...

Av Anette - 19 september 2012 15:20


  Ja dessa vackra blommor plockade jag in i dag 19 sept. Jag har böjrat höststäda och kommit sovrummet och idag hallen. Efter hallstädningen idag gick jag en sväng i solskenet och hitta förvånansvärt många olika fina blommor. Trodde inte lupinerna...

Av Anette - 14 september 2012 15:30

Ja väl hemma fick jag besök från barnbarnen som bor här. Det hinner hända mycket när man är bort nästan en vecka. T ex hinner L tappa sin första tand. Kolla bruden med stolta gluggen   Lillasyster var med och så även deras pappa förståss. Ha...

Av Anette - 14 september 2012 15:16

Så har jag varit norrut en sväng. Det var mycket givande och trevligt Stannade till i Luleå och fick en snabb visning av en kompis arbetsplats på Centek på Campus Intressant och så kaffe och en go pratstund.   Fortsatte till Långtjärn Vitå/Rå...

Ovido - Quiz & Flashcards