Alla inlägg under oktober 2012

Av Anette - 26 oktober 2012 17:13

Ja splittrat och spretigt så har det kännt rätt länge nu.

Som om jag blir dragen i, från massa olika håll. Och jag tycks ju tillåta detta!!!

Har sedan nån månad jobbat på att fokusera, centrera och samla ihop mig

Det har jag gjort genom  promenader, meditation och vila och lyssna på avslappnade musik

Jag har även gått en yogakurs i höst, igen


När jag tillåter mig själv att bli gränslös så går jag sönder och blir som splaschad och skvittrad ut i förtunningen

Jag tappar fokus och målinrikningen. Men nu är jag påväg igen att samla ihop allt och centrera och må bättre.

Det tar så mycket onödig energi att bli fragmenterad. Jag får göra som med datorn.


Dags för defragmentering. Samla ihop, sortera upp, rensa ut gammalt onödigt och skapa frid,frihet och nytt


Läste i tidningen Nära:  "Du ska ge upp hoppet om en annorlunda gårdag. Du kan inte påverka det som redan hänt. Däremot hur du hanterar minnena." Ja släpp taget och gör det bästa och njuta av allt det goda i nuet.


Läste även i samma tidninge: "Det finns inget bättre sätt att betala tillbaka oförrätter än att förverkliga sina egna visioner och drömmar. Det finns ingen skuld, det finns inget att ångra." Nä för vad hjälper det?? Man går där och mår dåligt. Man ber förlåt om det drabbat någon. Och prata ut om det hela. Ja självklart göra man det. Sen måste man släppa och lära av detta dåliga så att man kan gå vidare och göra goda bra saker och njuta av det. Lär så man inte gör om dåligheterna. Man är inte till nån vidare gagn för sina medmänniskor om man går omkring och grottar ner sig i ånger och skuld. Det är känslor och bara man själv kan jobba med dem så de tynar bort.  Skuldfri och med frid inombords kan man sprida harmoni och glädje till omgivningen och vara en god medmänniska.


Så ge upp hoppet om en annorlunda gårdag. Släpp skulden. Gör gott idag och sprid frid kärlek och ro   

Av Anette - 11 oktober 2012 14:29

Ja oavsett så kan jag bara konstatera att mina blommor dom bildar nya knoppar som fortsätter slå ut en efter en.

 

Där i hörnet satt jag idag i solen i bara T-shirt och njöt fika och blev alldeles röd om nosen. Idag 11  OKT 2012

Så skönt med solsken även om det varit kul om den varit mer av detta slag under sommarmånaderna. Ja dom traditionella alltså.

 

Men mina blommor dom mår bara bra. Grannarna har slängt sina och satt dit ljung. Men jag har ännu sommar på min balkong. Undrars hur länge till detta kan fortgå?? Men det är en dag att minnas att det varade i alla fall till svärdotras födelsedag detta året. Ja vad vore mitt liv utan min balkong???Mycket, väldigt mycket uslare

Ovido - Quiz & Flashcards