Alla inlägg under januari 2012

YES

Av Anette - 30 januari 2012 16:47

Ja påskafton 2011 köpte min vän Håkan en flaska Yes för att hjälpa mig att diska efter vår måltid. Jag var inte så pigg den påsken. På sommaren fick jag en flaska Yes med parfym, en rosa variant av min vän Birgitta i Luleå. Dessa båsa flaskor har tillsammans räckt fram tills idag.


Yes räcker längre

Eller

Jag diskar inte så ofta


Yes så är det. Alltså både ock! Det är bästa diskmedlet och det räcker jättelänge.

Jag diskar oftast varje dag, en gång. Så det räcker jättelänge

 

Idag köpte jag själv en ny flaska och en ny variant på Yes. Ska bli lite intressant att se hur länge den kommer att räcka.....Det var ju provapårabatt på denna 10kr. Så jag betalade 23,90 och det blir min diskmedelskostnad de senaste 12 månaderna. Helt otroligt men sant.

Av Anette - 29 januari 2012 11:08

Ja mera kalasande....

Var igår till min vän i Robertsfors och hans sambo. Där fanns andra vänner och grannar.

En enorm smörgåstårta bjöds till att börja med.

Sen var det fruktsallad, glass, nötmix, kakor, toscatårta, prinsesstårta och moussetårta.

Ja inte var jag hungrig när jag for därifrån inte. Men väldigt nöjd.


Vi hann spela ett spel om melodifestivalen också. Det var jättekul fast jag inte kan så mycket om sånt.

Men jag fick in ett par rätt ändå.


Och så hade ju amatörfloristen skapat igen. Känns ju lite som att baka bullar och ge till bagarn. För vännen min H han jobbar ju rätt ofta på ett växthus och har den konstnärliga ådran att skapa även han. Men han såg nöjd ut

 

Själv var jag också nöjd med denna grupp. Vårskira färger med vitt ljusgrönt och det liksom spirar spröd vårgrönska i skålen än så länge.


Har haft en god natts sömn vilken inte var fallet förra natten. Har även hunnit med en långpromenad idag och solen tittade fram. Så härligt. Inte alls kallt heller och ingen vind. Ska nog ta mig ut en gång till idag.


Nu blir det lite protokolls-skrivande, diska och äta lunch. Sen kan man ju ta sparken och gå åt andra hållet i byn och kolla hur promenerandet känns där...........

Av Anette - 26 januari 2012 13:09

Japp idag är det grannen I som fyller pension. Och jag ska gå dit med blommor och uppvakta och fika och umgås.

Hobby-floristen har varit i farten och då ser det ut såhär

 

Amatören har fått till det rätt bra. Är då nöjd själv.


Idag har jag även hunnit en sväng till Café 5an och det var roligt. Fick mer stearin och fika och trevligt umgänge.

Sparkade dit och hem i ett huj. Var igår och sparkade och kollade om man kunde sätta plastmedar på min gamm-spark med dom passade inte. Men det går rätt fort ändå.


Sparkade hem hackade fruktsallad (som jag tror jag ätit varje dag i januari) och sen ner på gymmet. träffade grannen M och vi försökte hitta hur man ska göra med allt. Ett litet lagom pass.


Så det finns utrymme för kalasfika.........hihi      


Gillar ju fika. Var hos henne igår och fixade lite och då fikade vi. Sen sparkade jag till en annan kompis till hennes café och fikade där igår och så 5an idag och nu grannen och fika.


Livet är härligt och mycket fika och umgänge så blir det super-duper najs

Av Anette - 20 januari 2012 18:08

Ja jag har ju varit på 30årskalas. Det var mycket mat och god mat och massa tårta. Sen fanns det nått som jag aldrig sett tidigare.


Vodka i Bag-in-Box

 

Tydlen har det funnits i minst 5 år och de som importerar sprit från Tyskland brukar tydligen köpa sånna här. Jag tyckte att det var lite roligt när man har stor fest men annars är ju risken att man har ännu sämre koll på hur mycket som rinner ner.


Här en bild på självaste jubilaren

 

Vid bålen som det fanns mycket frukt och annat gott i. Den var mycket populär. Här gör en av gästerna honom sällskap.

 

Värdinna blandade nya bål. Det hann gå åt några stycken men så var dom ett bra gäng på kalaset också.


Här har födelsdagsbarnet fått en present och ser så nöjd och glad ut

 

Slips och glasögon!! Kanske nått man behöver när åren börjar krypa på dig ?? Nå kul var dom ju i alla fall.

Av Anette - 18 januari 2012 12:39

Den 14e hade min son kalas. Men innan dess upptäckte vi att fåren lammat. Det hade kommit 4 lamm under natten förmiddagen. Dom var ju så ljuvligt söta dessa små.


Eller hur??

 

Fåren bor ihop med hästen och har ett vinskydd med hö och  annat. Där skuttade dessa nyfödda runt bäst dom kunde.

 

Dom knallade även ut i snön. Det hade ju hunnit komma rejäla mängder med snö veckan innan så det fanns att busa i. Natten som kom blev en oerhört kall natt. Den kallaste på hela vintern och det ledde till att de små lammen for illa. De har dött tre stycken Men ett finns kvar och mår bra och skuttar runt där.


Det var säkert nån mening med att de föddes just den dagen när natten skulle bli -23 grader kall deras första natt. Så ser jag på det hela. Men söta var dom och söt är den som lever kvar. Man får vara tacksam för att ett lamm lever och har det bra.

Av Anette - 18 januari 2012 12:27

Ja nu har jag kommit hem till Vännäs igen.

Har varit på tjejträff bland mycket annat.

Här är bild på när gänget vi fyra träffades nu i januari 2012.

 

Två av vännerna, hon till vänster är värdinnan. Och som ni ser fanns det som vanligt massa gott på bordet. Så blir det när vi har knytis. Alla tar med nått och det blev ost och kex, chokladbollar, chokladkakor av olika sorter och andra kakor och nötter. Men viktigast av allt är ju att få träffas och umgås. Man blir så glad av att vara med vännerna.

 

Hade hunit med att träffa två av dessa väninnor några dagar innan. Var hos denna kvinnan och fick supergod fruktsallad en kväll och en annan dag var jag hos värdinnan här och fick lite försenade julklappar, tidningar och böcker och allt nersköljt med te i mängder.


Har hunnit vara hos värdinnan här en gång till och vi gick en tur på IKEA. Blev bjuden på fika där och så handlade vi lite. en tisdags em är det rätt lugnt och stilla att gå där. Man hinner se allt man vill se utan att knuffas och behöva vänta länge.


Har haft besök av en annan väninnan oxo som kom till Karungi och hälsade på mig där. Då blev det fruksallad igen. Har även hunnit med en kompis som bor efter E4an. En kortis på uppresan och så en förmiddag senare under vistelsen. Då kom även min vän Palle. Alltid lika roligt att få träffa sina vänner på riktigt. Ävern om mail, telefon och fejan är bra alternativ.


Denna gången blev det inget besök i Luleå då hon jobbade när jag körde hemöver och det stämde inte med våra tider osv. Det får bli en annan resa som jag stannar till där.

Ovido - Quiz & Flashcards