Alla inlägg under juni 2009

Av Anette - 27 juni 2009 19:58

Ja mitt äldsta barnbarn sov över och på morgonen efter frukost gick vi till utomhusbadet. Premiär för oss båda. Mycket folk och kul hade vi båda. Men mest hon den lilla som badade och plaskade på bland barnen och lite salta kex och saft med mommo på filten. En lyckad förmiddag.


Bild på en förväntandsfull badtjej


Hem och fixa lite lunch och så blev hon hämtad av faderskapet och lillasyster. Jag solade det jag orkade i värmen och när kvällen kom gick jag till en kompis och fick en god vindrink. Kompisen bjöd mig på en kväll med musik och melodikryss, coverband som var jättebra och Carolina Miskovsky, några alkofria drinkar och salta nötter i värmen. Mycket folk och trevlig värre.


Bild på min goa kompis som bjöd på en helkväll på hotellets ute-evenemang

Av Anette - 26 juni 2009 22:27

Bilen gick genom besiktningen idag med bankt papper. Så nu rullar gam-Mercan ett år till

Yjippi!! Va gla ja är


Och solen skiner fortfarande


Och en kompis bjöd mig på hotellet imorgon när det är melodikryss, Carolina Miskovsky och RockCoverBand och utescen och uteservering och govädret


Livet är rätt skönt idag även fast Michel Jackson dog, CoverKlub har gått i konken men här hos mig är det bra. Just nu är allt som jag vill ha det


Av Anette - 25 juni 2009 19:20

åh så underbart. Men lite gnäll för jag vaknade idag med diarré och ont kändes som kroppen var mörbultad . blev nog förmkt igår. så straffar det sig när man piggnar till och sätter fart. bromsen slår in dagen därpå. så idag har jag kokt klart saften drygt 3 liter blev det. gott att ha varma sommardagar med kall saft. sen solat och kortat av en kjol.


nu ska jag kolla på ernst :)

Av Anette - 24 juni 2009 20:01

Nu är det sommar och jag mår äntligen lite gott. Kan solar hela em om det inte kommer nått moln och då går jag in och diskar lite eller som idag kokar svarta vinbär sen förra säsongen som ska bli saft. Det står på avrinning tills imorgon. Har lyckats frosta av min lilla frys oxo nu när bären är borta därifrån så det blev tomt. Parkerade dammsugarens bakdel med fullt blås in i frysen så den töade på mindre än en timme. bara att torka och stoppa tillbaka. Så var det fixat och tillbaka ut på balkongen och njuta av solen.


Igår lyckades jag även sy om en tröja till en kjol som jag använt idag. Blev riktigt nöjd. Av resterna (typiskt mig att ta reda på allt) sydde jag ett par byxor åt dockan som barnen leker med när dom kommer på besök.


Har även börjat mer regelbundet att ta min förmiddagspromenad igen. Det känns i fötterna för det blev en helt ny väg idag som jag aldrig gått och det blev låååååååååånnnnnnnnnnnngggggggggttttttttt men fint.


Nu är jag nöjd med att dega i tv-soffan.

Av Anette - 22 juni 2009 21:51

Ja så har vi klarat av midsommarfirandet. Det gick bara fint. Mycket roligt med lekar, dans kring stången, helstekt gris som vuxit upp hos grannen. Lokalodlad eller vad det nu kan heta? Träffade många nya människor som kom från Luleå eller Ötorneå, Öklx, Klx och USA. Det var även folk från Vännäs där och så då min svärson från Österrike. Så det var en go blandning. Med go mat och trevlig stämmning. Jag sov över då jag smuttat på en drink dagen till ära.


Sova på soffan efter att suttit i ett inglasat uterum med rå kvällsfukt gjorde att jag hade ont redan när jag la mig och så även när jag steg upp. Men väl hemma mer piller och värmedyna och så kom solen och jag gick ut och la mig så släppte det. Det var det värt. En härlig midsommarafton var det.


Tack för denna underbara sol. Jag har kunnat sola flera dagar nu några timmar varje dag. Inte hela dagarna men det kanske inte skinnet skulle tåla så här i början av sommarn. Gött är det i alla fall.

Här kommer foto på mig i midsommarskrud med krans och allt som jag gjort själv. Bakom mig finns grisen på grillning med folie på så den inte bränner sig. Snacka om gedigen ställning :=)

Av Anette - 17 juni 2009 20:20

Idag har jag varit hos grannen och fikat och surrat och fick en flaska schampoo som hon själv fått. Schampoo för fint hår som gjorde de två tidigare schampooägarnas hår elekriskt trots priset 170kr. Ja, så nu ska jag prova om det funkar på mitt hår. Hoppas det. Kan ju vara  kul att lyxa till skallen lite utanpå i alla fall. Så här ser denna givmilda granne ut

Sen har jag varit och postat två brev. Gjort en rabarberpaj och dammat, solat, dammsugit, solat, torkat golven, solat. Ja, det blev mulet mellan varven och mina axlar och nacken tål inget idag. Låg hela gårdagen och knaprade piller och nyttjade värmedynan. så idag är det sakta tempo. Men jag har tagit en stilla kvällspromenad och så gjorde jag spenatsoppa med kokt ägg och macka med leverkorv och majonäs. Mums. Det var sista spenaten, sista leverkorven, sista majonäsen. Ska frosta av frysen och så kommer ju pensionen i morgon så det är lite ebb i skåpen. Men mat finns ju. Blir nya kombinationer och ibland kan det bli riktigt bra. Det mesta är ok när solen skiner. Så beroende är jag av den. Å så njuter jag av snittblommorna jag fick för en vecka sen när jag fyllde år. Dom blommar som allra bäst nu. Alla liljorna har slagit ut och är alldeles vita, rosorna står ännu och även nejllikorna står än. Härligt! Det räcker ju inte till sju sorter att stoppa under kudden på fredag men jag kanske kan skarva med tagetes som jag sått och persilja sallad krasse eller .......................................

Av Anette - 15 juni 2009 20:17

Idag har jag varit till min kompis som har flyttat in i en ny lägenhet. Det var roligt att komma dit och titta hur det blev när det är nya tapeter i rummen. Kvar att tapetsera i köket och kanske hallen. Det blir jättemysigt när det blir klart. Centralt läge så det förslår. Och gott fika i nya kaffekoppar som var himla goa att dricka ur. Nått mittemellan kopp och mugg.

Ja, å så en bild på bruden som flyttat

Av Anette - 14 juni 2009 19:40

Ja, mitt älsta barnbarn mumsade blåbär så det stod härligan till när hon var liten. Ja, det var innan lillasyster och kusinen föddes. Men en bild på dem var.......................


Annars har jag haft en lugn dag med en del mediterande, läst i boken Mindfulness, tog en sväng med cykeln i regnet och hämtade blommor iskogen. Någon som slängt rens och så hade blommorna börjat växa där i skogen bredvid elljusspåret. Jag har nu flyttat dem till en plats där dom syns bättre och glädjer fler. Tror inte skogen tycker illa vara för den skull.

En kompis ringde och vi surrade på nån timme eller mer. Trevligt en regntung dag. Har tvättat lite och som sagt tagit det lungt. Vilat och bara varit. Skönt efter en vecka med mycket folk, födelsedag, och barn och barnbarn. I fredag kom även min son förbi när han ändå var efter E4:an. Så en grattisfika hann vi med i fredagskväll när dom var påväg hem med nya vovven.


Imorgon börjar en ny vecka och det är midsommarveckan. Få se vad den har med sig?

Ovido - Quiz & Flashcards