Alla inlägg under juni 2010

Av Anette - 23 juni 2010 16:50

I måndags var smådamerna här. Och som vanligt säger L att mommo jag vill ha macka. Hmm! Men jag har inget mjukbröd hemma. Jag har bara hårdbröd. Njaee, det var ju inge bra. Så vad göra?? Jo, baka scones så klart.

       

Klädssel: olika kan man ju se, hehe. En har fin midsommarklänning med rosett i håret och en kör med bar överkropp. Det berodde på att när mommo körde degen i bunken med elvispen skakade hela diskbänken så en vas med vatten flög ner i slaskhon och vatten stänkte ner lillis tröja. Inte alltid det är barnens fel att dom blir blöta, söliga mm


Ja, malda linfrön och sesamfrön ingick i degen och lite råsikt så det blev gott. Vi hann mumsa i oss några mackor, ägg och yohurt innan vi knallade på byns fik för att jag hade en födelsedagsfika att få och barnen skulle möta sin mor som kom nydekorerad från tatueraren. Så gick den dagen.


Igår kväll fick jag ett il att göra lite ljus. Det var nog minst en månad sen sist

   Så här sommargrönskande blev dom denna gången


Nu ska jag ut på balkongen igen i solskenet  

Av Anette - 18 juni 2010 21:25

Ja där har jag varit idag. Det är ju en bra förmån att få komma och kolla. Inte för att jag någonsin tänkt tanken att jag skulle vara orolig eller så. Men alltid bra att kolla.


Och när jag ändå var i stan på Pensionsutbetalningsdagen passade jag på att shoppa loss llite.


Tshirt, 2 BH, 5 pack sockor, ögonskugga, dragkedja. 2hg thé, armband, örhängen, vispbunke, slickpott. Ja det blev en hel del.


Kul att gå runt och kolla också. Det fanns mycket mer man kunde köpt som var både billigt och bra pris. Men jag blev som mätt på allt efter ett tag och regnet tilltog så då var det skönt att ta bussen hem. Nöjd och glad med denna dag

Av Anette - 16 juni 2010 17:56

Ja, många far ju och tar med picknick och tittar på ko-utsläpp på våren.

Idag har jag varit delaktig i hästutsläpp. Min del bestod i att köra bilen från vinterplatsen till sommarplatsen så att ryttarna kunde ta sig tillbaka och så att jag kom hem igen. Enkel match!


Så damerna  startade med att sitta upp

  

När det var gjort så gick då starten och hästarna traskade iväg

    

Efter två timmar och många olika underlag, skog, asfalt, nylagdasfalt, stubb och sten, grusväg och ett försök att hoppa över ett dike, vilken blev dem övermäktigt så då blev det att gå runt. Ja, efter som sagt två timmar kommer dom här vid Missionshuset och är då nästan i mål.

  

Över E12:an och runt kröken och upp för backen och in i hagen. Där fixades med elen så att stängslet blev strömförande. Ja, allt funkade jättebra. Bara att hoppas dom gillar sitt sommarställe. Åt gjorde dom direkt. Där fanns massa gott att mumsa på.


Nej, jag glömde ta bild på dom när dom kom fram. Skulle hämta, sax och sen yxa och ja, glömde det och tittade bara på två supertrötta kusar mumsandes hundkex, gräs och smörblommor.


Så bar det av hemåt för min del. Solen sken så det blev balkongen och ligga i solen och bli varm och njuta av strålarnas energi och det välbefinnandes som infinner sig då jag får ligga där och lapa sol som en katt.  

Me Like a lot  

Av Anette - 13 juni 2010 18:06

I morse kom de. Smådamerna med var sin målarbok och var sin nalle. Här blir det frukost nr 2 på mommos balkong

   Där slank det ner några mackor. Sen blev det borsta tänderna, borsta håret, diska och så gick vi med vagnen till ICA och handlade.


Väl hemma igen var det dags för lunch och vi lagade potatis, äggsås, och fläskkorv. Riktigt trevligt vid lunchbordet.

   Efter maten tog vi det lungt med lite tv och slappa i soffan. Målade lite i målarböckerna. Känns som en bra meditativ syssla   


Ja , gick vi med nya krafter ut och försökte hoppa hopprep. Det gick sisådär men roligt var det ändå. VI tog så vagnen och promenerade ner till gräsplan utanför ishallen och tittade på Hundutställningen som pågått hela helgen här i Vännäs. Som tur var fanns det ju två filtar i vagnen så flickor bredde ut dem och tog av skor och strumpor och där satt vi i rätt soligt väder och tittade på massa olika vovvar      . Flickorna fick klappa flera stycken och så knallade vi hem. Då just 5m från porten slocknade lillis  . Så då fick vi en stund vi andra två på balkongen med fika, mackor med mjölk tårta mm. Där satt vi och njöt tills lillis vaknade och fick päron mm och så kom deras mor och fick lite mat . Nu är det kväll och jag ska bara softa  

Av Anette - 11 juni 2010 10:40

Ja den var så härlig. Tog det lungt hela förmiddagen.

Låg i solen   från lunch till halvfyra då kom första gästerna,

    

Så fina grejer. Blombud kom det också och senare en hel del mer besökare

    


Vi fikade och hade trevligt och så här glad var jag när dagen var slut efter att jag fått telefonsamtal, sms, grattis på e-vykort, facebooke, mms och vanlig snigelpost kom det både kort och paket. Helt underbart. Så som synes var jag nöjd och glad

     Lite sockerkickad av allt fika   

Tack alla   



Av Anette - 9 juni 2010 10:15

Idag kändes det bättre när jag steg upp. Den näst intill förlamande tröttheten har börjat släppa sitt grepp och kroppen känns lite mer alert och pigg.


Men då kommer värken istället    För att se det positiva så finns ju piller mot värken men vad händer då? Jo jag blir trött..........................


Vill baka något till min födelsdag imorgon men vet inte vad för sort? Ja, jag ska försöka fixa en ny duk till köksbordet i alla fall. Det får blir dagens projekt, plus att jag ska gå på en avtackningsmiddag på hotellet ikväll. Bara hoppas att värken gett sig tills dess.

Av Anette - 7 juni 2010 22:33

Nu när jag fått en bild på bebisen så kände jag för att lägga in resp BB-bild bara för att kunna kolla och jämföra fammos små killar

    

Clark                                    och lillebror


     Nu har jag mina flickor (dotter med två flickor)

och så har jag mina pojkar ( son med två pojkar)


Jag känner mig rik, det är stort när en ny människa kommer till oss

Av Anette - 7 juni 2010 12:36

Ja som en klump fylld med mjölksyra och alldeles darrig som gele så känns kroppen idag. Vila efter duschen för att orka klä sig. Inte kul  


Har jobbat vilat jobbat och på så vis fått klart en tygkorg som hör ihop med kökshandduk, löpare, pannlappar som jag sytt häromdagen.

  


När jag ändå fotade tog jag ett på sommarfönstret i köket med gardinerna som jag sydde förra veckan. Ska bli lite tillbehör av samma tyg men en annan dag

  


Dags för lunch och middags tuppisluren

Ovido - Quiz & Flashcards