Alla inlägg under juni 2012

Av Anette - 13 juni 2012 12:18

Ja så har jag varit i kyrkan och rörd till tårar och klump i halsen lyssnat på Luna och de andra barnen när det sjöng så vackert på skolavslutningen i V-by kyrka.

Här en bild på lillasyster i spänd förväntan

 

Och så kommer dom då äntligen intågandes

 

Käckt vinkandes och så finklädd och nya örhängen och krusat hår.

Efteråt fick dom diplom av sin "Fröken Roland"

 

och så ett hej då till en kompis

 

Tre sommarfina flickor i solskenet.

Tre sommarfina flickor till i solskenet när vi skiljdes åt för dagen

 


Hoppas att vi alla får en underbar sommar. En som ger oss återhämtning.

Barnen behöver det

Och jag behöver det oerhört mycket.

Jag är så trött


Trött tröttare tröttast

Trött tröttigare tröttigast

Av Anette - 13 juni 2012 12:01

Jaha, så har jag firat födelsedag igen. Det var som vanligt mycket uppvaktning och jätteroligt


Känns så härligt att ni alla vill komma ihåg med sms, brev, kort Vadderade påsar på posten

och besök med paket och blomor.

 

Min kära granne och min tornedalske fransos innan vi högg in på tårtan med lime-kräm/jordbuggar och choklad-mocca-glasyr småkakor och chokladbollar.

 

Robbanborna fick klart godkänt av småflickorna. Fikabrödet var även det godkänt och vi hade trevligt. Några gick och några kom.  

T ex dotra min till småflickornas förtjusning. Jag fick flera småpaket och den toarulle!!! Min var slut....haha

Ja nya sommarkläder och dagen går mot sitt slut då kommer en annan granne med blommor och vi fikar och spelar lite kort

 

Så tacksam och nöjd och glad med min dag


Tack alla som kom ihåg mig

Av Anette - 7 juni 2012 16:49

Klart "fammo" kommer. Men hon glömde kameran hemma.

Men killen fick många fina presenter och hade massa fika och massa folk och det regnade oxo massa.


Hann träffa en kompis på vägen upp och en väl där dagen efter kalaset. Som vanligt fick jag ju en hög tidningar av henne

 

Hon gav även fina efterrättsskålar som hon inte ville ha kvar själv. Gissa om dom passar i mitt kök??? Blå!!!

 

Hann gå på promenad med 4åringen och vi plockade blommor och en storspov flög upp och då såg vi boet och han fick kolla in de två äggen som fanns där.


vi var ute och födelsedagsbarnen fick dagen efter kalaset en studsmatta monterad åt sig. Jag kröp in och försökte hjälpa till att hoppa lite. Men det är inget som min kropp gillar. Passar bättre till små pojkar. Lite lek i sanden och så har jag ju rivet en massa morötter som dom käkat bland fikat !!


Vistelsen slutade med att Fammo fick äran att föra 2åringen till dagis och så bar det av hem. För jag fyller ju snart år sjäv..............

Av Anette - 7 juni 2012 16:41

Ja det är fantastiskt


En äldre man hade en gammal symaskin knappt använd och den skulle jag få


Jo jag hade pratat varmt om min mammas gamla symaskin Pfaff från början på 60talet om hur bra den var.

Mannen här hade en sån. OCh med hjälp av en gemensam bekant hämtade vi den hem till mig.


 

Den kan sy brodyrsömmar, backa, låsa, quilta, fålla osv..... Massor. Men tyvärr så var det bara raksömmen som funkade direkt. Har smort upp reglagen men det hjälper inte. Den går inte att ställa in på zick-zack. Så nu funderar jag på att kanske lämna in den och höra om den går att fixa för en överkomlig summa. För den är värd att få igång. Garantilappen hänger kvar på trådhållarn och bruksanvisningen är med och allt annat. Inte ens dammig inuti Så det gäller bara att få reglagen att funka så det går att ställa in det som behövs. Helt grejt underbart!!


Och när detta spred sig på Café 5an så fick jag även förfrågan om jag ville ha lite tyg från en som sytt dockkläder och nu slutat?? Klart jag ville. Så jag for dit och hämtade och det var minsann inte så lite

 

Två kartonger och en påse med fint ull-kapptyg. Kan bli nån jacka kanske med quiltat foder i eller nått sånt??


Ja jag är så innerligt tacksam för allt detta. Det slutade med att jag även fick låna böcker med dock-klädsmönster att kopiera. Så härligt! Tack snälla!

Av Anette - 7 juni 2012 16:34

Ja 24-25 maj var jag i Stockholm på ett möte.


0430 ringde väckarn och jag var långt ifrån utvilad trots 3 tim sömn på dagen och  så 3tim i solen dagen före.

Men taxin kom 0530 och så premiärflög jag Umeå Bromma. Har alltid landat på Arlanda förr. Ja, jag har landat där rätt många gånger genom åren. Så det var ju nått nytt


Mötet gick bra och eftermiddagens studiebesök i Sundbyberg var bra för vi fick gå ute i solen och så in och kolla i olika lägenheter och sen fika i Marabou-parken och fick även nämnda choklad då förståss. Fabriken startade där och byggde då en park till sin a anställda att koppla av i. Vem gör sånt idag???


Sen seminarie och så tillbaka till HOtellet och trerätters middag med underhållning. På seminariet var det även stipendieutdelning. Dom fick en fin bok var och det fick även vi/jag

 

Hon var ju där själv denna Louise och har även skrivit i boken sitt namn och sånt.


Sov men vaknade och dagen därpå allt detta var ingen bra dag. Men trots det blev det ca 3 timmars strosande i ett soligt varmt och grönt Stockholm med en fika i Kungsträdgården innan jag flög hem och landade på ett regnvått Alvik.


Insåg att orken inte är på topp så jag avbokade nästa Stockholmsresa som skulle skett kommande tors-fre.

Ovido - Quiz & Flashcards