Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Utmaningar

Av Anette - 28 juli 2012 18:57

Ja att utmana sig själv skapar tillfällen att utvecklas. Så har jag förstått det hela.

Så sagt och gjort tyckte jag det var dags för nått sånt. Jag tog fram en kärleksroman på engelska och började läsa den. Det var rätt många år sedan jag läste nån bok på engelska. Försökte med  en tidigare men den hade för avancerat språk för både mig och mitt gamla lexikon. Jo, jag har det vid sidan, lexikonet min pappas gamla. Ord som återkommer ofta och jag bara tror jag vet slår jag upp och oftast har man ju fått nån sorts känsla som stämmer sen med vad det egentligen betyder. Bra hjärngympa


Sen har jag varit i min sons hem och hjälpt till en veckan. Passade på att hälsa på några vänner också och på vägen dit körde jag en väg jag aldrig tidigare kört. Över Vindeln, Botsmark, Burträsk och fram kom jag i Skellefteå som jag skulle. Utmanade mig sjäv ännu en gång och stannade till på Ladrikets rastplats och camping för att låna toa och köpa en glass. Har aldrig stannat just där tidigare.


Hemvägen körde jag samma "bakväg" och hittade även då dit jag skulle. Hem alltså. Stannade även denna resa på ett nytt ställe. Gästgivaregården i Byske. Det var lunchdags och gästerna tilltalade mig inte direkt så jag tog en snabb kopp kaffe en mockaruta och satta mig ute. Lånade toan och brummade vidare. 7 minuters stopp blev det!!


Väl hemma kom en ny utmaning som jag inte räknat med. Ont i halsen och feber. Blev sängliggandes onsdag em torsdag och fredag. Idag lördag har jag forfarande ont i halsen men resten är borta. Jag har tvättat sängkläderna och dom har torkat ute i solskenet. Har tvättat morgonrocken som jag bott i några dagar och alltså inte idag då. Fick på mig kläderna och fick även besök.

Jättekul med besök som kom med present från Prag. Och lite reseskildring därifrån.


Annars har solen slösat med sina energigivande strålar på mig både igår och idag. Det är så skönt

Då återhämtar jag mig från både frivilliga och ofrivilliga utmaningar

Ha en go tid kära läsare

 
 
Ingen bild

aegnes

29 juli 2012 06:08

vad bra att du har kryat på dig.

 
Ingen bild

vannasgunnar.blogg.se

29 juli 2012 19:22

Ja tänk du vad mycket man hinner vara med om på några dagar. Ledsamt bara att du ska krokna så där utan vidare och bli sängliggande flera dagar. Men sommar och värme fick vi i år också. Hela lördan och i dag efter lunch - helt ljuvligt högsommarväder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 november 2012 17:07

Ja efter en sommar som inte gav mig det jag behövde OCh en höst som är mörk och regning så har motivationen lusten och intresset för att blogga mattats av så till den grad att jag inte har tillstymmelse till energi att lägga på bloggandet.   Sk...

Av Anette - 26 oktober 2012 17:13

Ja splittrat och spretigt så har det kännt rätt länge nu. Som om jag blir dragen i, från massa olika håll. Och jag tycks ju tillåta detta!!! Har sedan nån månad jobbat på att fokusera, centrera och samla ihop mig Det har jag gjort genom  promen...

Av Anette - 11 oktober 2012 14:29

Ja oavsett så kan jag bara konstatera att mina blommor dom bildar nya knoppar som fortsätter slå ut en efter en.   Där i hörnet satt jag idag i solen i bara T-shirt och njöt fika och blev alldeles röd om nosen. Idag 11  OKT 2012 Så skönt med s...

Av Anette - 19 september 2012 15:20


  Ja dessa vackra blommor plockade jag in i dag 19 sept. Jag har böjrat höststäda och kommit sovrummet och idag hallen. Efter hallstädningen idag gick jag en sväng i solskenet och hitta förvånansvärt många olika fina blommor. Trodde inte lupinerna...

Av Anette - 14 september 2012 15:30

Ja väl hemma fick jag besök från barnbarnen som bor här. Det hinner hända mycket när man är bort nästan en vecka. T ex hinner L tappa sin första tand. Kolla bruden med stolta gluggen   Lillasyster var med och så även deras pappa förståss. Ha...

Ovido - Quiz & Flashcards