Alla inlägg under juli 2009

Av Anette - 26 juli 2009 19:36

Så fick jag begå en premiär idag. Svärsonen hämtade mig prick 930 med flickorna. Vi for och hängde på låset till Leos Lekland. Jag har varit in där och köpt biljett som present men nu var jag med och skulle vara lite hjälpreda när tjejerna springar åt var sitt håll. Har cyklat, skjutit med luft mjuka skummgummibollar, (mest var jag bollkalle åt den äldre tjejen) och så spelade vi lite innebandy eller ja hur bra det nu går med en 1åring och en 3åring men vi vispade runt med klubborna och det fanns många bollar så det var roligt. Det var det jag deltog i aktivt. Annars hejade jag mest på och tittade och dom kutade runt och var jätteglada. Jag blev bjuden på fika och dom hade Latterulle :=) Mums


Det bästa för mig förutom att få vara med barnen var att det fanns 4 massagefåtöljer där. Jag stoppade i en 5a och fick sitta och njuta säkert hela 2,5min. Men så skööööööööööönt!


Väl hemma fixades lunch och sen for dom hem för att väcka mamma som sov för att hon jobbar natt. Då ville grannen ha sällskap så jag gick dit på en kopp te men blev så trött efter en timme att jag knallade hem.


Väl hemma så kom solen till min stora glädje. Jag har varit på balkongen sen 15 i em. Så GÖTT. Här kommer bilder från min balkong som är guld värd.

Soffan i södra änden av balkongen och dörrn in till köket

Och i norra änden finns bord och två stolar och så min solsäng. Man ser även en glutt av köksfönstret. Ja, och så alla mina blommor, salladen och persiljan.

Av Anette - 25 juli 2009 17:26

Igår var det hundväder

Och jag var hundvakt

Det regnade cats and dogs som dom säger utrikes :)

En dog kom neddimpandes hos mig

En så gudomligt söt lite tuss som jag kallar RallySally för att hon är rätt pigg och heter Sally och jag gillar rally och Sally

Go vovve som ni ser här nedan

Av Anette - 22 juli 2009 18:19

Citat ur boken "den självläkande människan" av S Ehdin

>Socker är lika beroendeframkallande som heroin och nikotin. Om ågon av ens föräldrar varit sockerberoende eller alkoholist är det en större sannolikhet för att man blir sockerkänslig. Då har man ett överskott av receptorer för betaendorfin, man reagerar kraftigar på snabba kolhyrdrater. Kännetecken är attman tycker mycket om sötsaker, godis, bakelser, bröd och pasta. Man kan också ha problem med alkohol eller droger, känna sig deppig eller överreagera på stress. Om man är sockerkänslig har man en bio-obalans. Eftersom hjärnans enda näring är socker i form av glukos, påverkar dessa obalanser hela vårt sätt att agera, tänka och känna. Symptom som dålilgt självförtroende, oförklarliga humörsvängningar, impulsivitet. Ibland blockerad och splittrad orolig och trött på samma gång. Samma som vid låg blodsockerhalt, låg serotoninhalt och låga nivåer av betaendorfin. Botemedlet mot sockerkänslighet är att ta bort enkla sockerarter ur kosten och äta lågt GI. Man behöver helt sluta med alla produkter som innehåller sokcer och det är inte få idagens mat. Man kan använda fruktos som har lågt GI."


Socker är ett gift som om det idag skulle lanseras förmodligen hade förbjudits. En drog som alkohol, narkotika, nikotin mm.


Ja, det står så mycket klokt i denna bok.


Läs den gärnaSusanna Ehdin en svensk läkare som forskat och skrivit flera böcker bl a denna " Den självlläkande människan" Det går ut på att du blir vad du ätit och alltså går det att ändra på så det blir bättre. Det är bra

Av Anette - 22 juli 2009 16:25

Vid horisonten vill jag bygga mitt luftslott

Vid horisonten där himmel och hav möts i ett underbart ljus vill jag bo

Där på horisonten vill jag ligga ner och vila i flödet av ljuset som strömmar mot mig med värme, energi och kärlek

Vid horisonten vill jag vara i frid och harmoni

Vid horisonten vill jag njuta lugnet och ron

Vid horisonten där allt och inget mötas

Vid horisonten där evigheten börjar och slutar

Där finner jag min plats

Vid horisonten där jag förenas med alltet och intigheten för att bli ett med friden i evighetens kärleksljus

Min längtan till horisonten drar mig i en silvertråd mot detta möte mellan himmel och hav till alltets och intighetens varande för evigt

Av Anette - 21 juli 2009 12:46

på vad jag knåpat med den senaste tiden.


Ja att det är lila ljus det ser ni ju. Jag tycker det är så himla roligt att leka med olika metoder och se vad som händer med ljusmassan.


Här blev det inte så mycket lek men dom är snygga på rätt plats ändå

Och så här ser min shoppingkasse ut. Det blev en dragkedjsficka med gul dragkedja för börsen och nycklar inne i väskan. Andra kassar är långsmala och det blir lätt att jag är för kort så dom tar i marken om jag stoppar i en massa varor i såndana kassar. Så nu har jag gjort en som är på andra hållet. Inte så djup men bredare. Ska blir roligt att premiärhandla med den.


Idag regnar det så jag vill inte gå ut. Har i tristess ringt några som inte var hemma/inte svarade. Har städat ett skåp, stickat lite läst nya H&M katalogen. Får väl surfa runt lite. Kollade på en anna blogg igår och fick tips att man kan gå in på Gratis-Fashion och samla poäng för att kunna med poängen köpa fina grejer. Sagt och gjort. Men det innebar att man skulle uppge telefonnr överallt så att dom kan ringa och tjata sen. Inget för mig som NIXat min telefon. Orkar inte med försäljare i telefon. Så nu håller jag på att gå ur den. Ska ringa en Johanna idag på hennes namnsdag eller om det blir ett mail Får se. Regnet sköljer bort lusten till aktivitet. Kanske borde baka lite bröd.........

Av Anette - 20 juli 2009 13:23

Hej på er bloggläsare och vänner

Ja sen sist, efter lite återhämtning och vardagsliv så infann sig möjligheten att köpa två biljetter för priset av en till Diggiloo. Så sagt och gjort. Jag och en kompis beslutatde snabbt att "Vi far"


Igår var vi till Lycksele. Det är ganska prick 10 mil enkel väg. Lagom mycket folk och jättebra föreställning eller show är det ju. Man får se artisterna som gör lite av varje och inte bara sjunger. Diggiloo har ju en Joker i varje föreställning och Yess!!!!!!! Det var E-typ som jag ju gillar skarpt. Härligt


En glad överraskning var att Mojje var så duktig sångare och underhållare och inte bara barnprogrammsledare. Mycket bra.


Arja kunde vi varit utan. Hon som platsade inte riktigt isammanhanget och flöt som inte in i resten. Undrar om hon jobbar för att hon inte har spara till pensionen??


Brolle är ju bara guld, och så att få se Tommy Pettersson sjung Snälla Snälla i turkos gummistövlar och nått vitt upptill och sen som Ernman sjungandes LaVoix. Sånt gör sig bäst på plats. Det var en härlig kväll.


Kompisen körde hem så jag fick ta igen mig lite.


Idag har vi varmt men mulet och jag har plockat lite, diskat och promenerat. Nu blir det dammsuga, och sy en shoppingväska av vaxduk.


Åhh vad jag gillar konserter. Åhh vad jag skulle vilja åka till Pite dansar och ler nu till helgen och till Luleå kalaset nästa helg och nått annat nästa helg osv......


Men jag inte inte resurser till det. Inte av något slag. Så glad är jag för dom jag varit på denna sommaren hittills.

Av Anette - 16 juli 2009 19:20

Låter kanske inte så kul
Men vilket ställe! Äventyrslekpark, och mycket park över huvud taget. två hus med expediment och trycka och prova och kolla ochtesta grejer. Ett fik grillplats museum som vi inte hann med denna gång. Spel att lån typ yatzy, crocket, kub mm. Hängmattor att ligga och njuta i. Spångar över vatten så man kan gå närmare älven och titta på vattenkraften. För det var ju det allt handlade om. Och allt är gratis ja inte fikat på cafeet men annat.


Jag fick åka med Hela fam Ender och vi var alla fem där i flera timmar. En härlig dag med medhavd picknick och ett par glasstrutar till småtjejerna.


Helt slut kom jag hem men så nöjd ändå och glad av jag fått vara med och ha en så härlig dag.

Knasigt väder, duggreng nån stund i början sen mest mulet och lite sol och åkska och dunder men rätt varmt och perfekt för att knalla runt sådär.

Ovido - Quiz & Flashcards