Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Live Music

Av Anette - 19 augusti 2012 18:29

Ja inget slår live-uppträdanden.

Har nu varit på Stenbrotten här i Vännäs och lyssnat på Cover Kings som ju är lokala och riktigt bra

Där spelade även ett Rockabillyband från Pite med 4 tjejer som var jätteduktiga Smachings Bees & The Bitchslaps

Så kom då Noisemakers som ja, Euskefeurat var ju 30 år före och mycket bättre Men dom kommer från Tärna sjunger på bondska och om älgjakt, stämpling och annat vemod. Kan man ju få nog av ändå även om det är med humor dom sjunger det.


Efter dem kom The Ledgents och det skulle vara istället för Jerry Lee Lewis, Jonny Cash och Elvis och nja jaga var trött och tyckte att det var ingen höjdare.


MEN


Idag söndag två dagar senare var det ju då Kraftskivan i Klabböle och där uppträdde Tobbe Trollkarl och det var skitkul Sen var det lokala band som spelade bra Solen sken och vi hade matsäcka med oss Plättar keso och sylt på klämflaska. Fiffigt!! Det hann bli ansiktsmålning, hoppborg och kaffe. Sen sjöng en Cleo som mest gick mig förbi.


MEN

så kom då THe grande finale Ulrik Munther och det var skitbra. Jag satt i solen som riktigt värmde och diggade och hade en riktigt go stund. Det är så kul att se folk framträda Uppträda showa och spela och göra sin grej Bra var det.


Och småflickorna hann få autograf av både Tobbe och av Ulrik så dom var jättenöjda

Jag var lycklig och vi åkte hem efter en härlig dag utomhus i höstsolens sken med massa fina minnen


Måste försöka gå på fler LIVE uppträdanden Det är värt det fast Klabböle var gratis och det var ändå bäst. Dit styr jag kosan nästa år igen. Så har vi alla festivaler och nån blir det väl nästa sommar hoppas jag.


Får se vad Umeå bjuder på 2013? Vännäs har ju sina dagar Det kan man lita på


Nu återstår en semestertripp som startar i morgon och sen får nog även jag inse att det lackar mot höst



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 november 2012 17:07

Ja efter en sommar som inte gav mig det jag behövde OCh en höst som är mörk och regning så har motivationen lusten och intresset för att blogga mattats av så till den grad att jag inte har tillstymmelse till energi att lägga på bloggandet.   Sk...

Av Anette - 26 oktober 2012 17:13

Ja splittrat och spretigt så har det kännt rätt länge nu. Som om jag blir dragen i, från massa olika håll. Och jag tycks ju tillåta detta!!! Har sedan nån månad jobbat på att fokusera, centrera och samla ihop mig Det har jag gjort genom  promen...

Av Anette - 11 oktober 2012 14:29

Ja oavsett så kan jag bara konstatera att mina blommor dom bildar nya knoppar som fortsätter slå ut en efter en.   Där i hörnet satt jag idag i solen i bara T-shirt och njöt fika och blev alldeles röd om nosen. Idag 11  OKT 2012 Så skönt med s...

Av Anette - 19 september 2012 15:20


  Ja dessa vackra blommor plockade jag in i dag 19 sept. Jag har böjrat höststäda och kommit sovrummet och idag hallen. Efter hallstädningen idag gick jag en sväng i solskenet och hitta förvånansvärt många olika fina blommor. Trodde inte lupinerna...

Av Anette - 14 september 2012 15:30

Ja väl hemma fick jag besök från barnbarnen som bor här. Det hinner hända mycket när man är bort nästan en vecka. T ex hinner L tappa sin första tand. Kolla bruden med stolta gluggen   Lillasyster var med och så även deras pappa förståss. Ha...

Ovido - Quiz & Flashcards