Alla inlägg under mars 2012

Av Anette - 27 mars 2012 21:16

Ja så kallar jag dessa små runda bord med ett ben och fyra fötter


Köpte detta bord i slutet på 70-talet för att ha en stor ormbunke på det. Den frodades och behövde hela bordet själv.

1979 flyttade jag från Västmanland till Tornedalen och tog blomma och bord med mig.


Efter många år sa nån att ta blomman och dela den så får du ju två. Sagt och gjort. Istället för att ge ny jord så sågade jag ormbunken i två delar och ............efter ett tag hade jag inte två blommor


Jag hade ingen   Båda dog


Efter ytterligare några år flyttade jag och bordet användes till lite av varje.

2011 mars hittade jag bordet med vit målarfärg på bordsskivan. Men det fick följa med mig igen

PGA att jag inte mådde så bra förra våren hamnade bordet i förrådet


2012 mars har jag äntligen tagit tag i bordsfrågan som varit bordlagd   

Har slipat Betsat och lackat 2ggr


Nu står den i mitt vardagsrum med en gaderobsblomma på. Och kolla så fint det blev

 

Av Anette - 12 mars 2012 16:10

Ja jag har varit på visit. Eller det kanske inte är rätt ord när jag bott en vecka hos sonen. Han kanske tycker det mer liknar inneboende??!! Har i alla fall varit bortrest och hälsat på vänner. Hann med de fyra kompisarna i Hapranda och som vanligt så utbyttes en del gåvor. Denna gången var det defenitivt jag som gick med stor vinst ur det bytandet

Vi börjar med stearin och denna

 

En go kokoskräm för kroppen i en gammaldags burk. Det som står bredvid i guld och rött är en gåva från förra resan. Ja och lite tidningar och fika mm.

Men det som denna gången slår på stort är att jag fick en ny mobiltelefon av min kompis AD

 

AD jag det står inte för nån kortvariant av AD/HD utan hennes initialer. Hon är bara så snäll. Tackar som otroligt mycket. Jag har den på prov till nästa  gång jag är uppe. Om jag kan lära mig den och komma överens med den och att den inte har de nackdelar som min egen gamla har. Men det vet jag redan nu att jag inte får ont i örat av att prata i denna mobil. Återstår att se om den får för sig att stänga av lite nu och då och när mobilens anda faller på.


Ja och så ska jag ju lära mig den lite bättre. Det mesta är samma men det finns skillnader och jag trycker fel och har inte ännu hittat allt. Tar ju sin tid men jag jobbar på den. Hittills går det rätt bra.


Jag är så tacksam för gåvorna och för besöken och fika överallt hos alla och sen får jag skylla mig själv som är ung och dumt i huvudet som åker madrass nerför en nypistad slalombacke i Tossa och ramlar av och gör en vurpa som ger mig en ny lite  whip lash. Hann med magsjuka och lite annat men mest var det bara bra som vanligt.


Tack alla

Av Anette - 11 mars 2012 18:50

Mensa är föreningen för människor med extra högt IQ. I Sverige finns ca 4000 medlemmar. Ordförande och nån mer var i Malous Efter tie för nån dag sedan. Martina Haags syrra var det.


Man diskuterade  högt IQ och menade att det visade på att man kunde snabbt och rätt fylla i testet.
Att vara SMART är inte samma sak som att ha högt IQ

Om man har båda Då är man en välutrustad för livets tacklingar


De med högt IQ har visat att de ofta har dåliga skolbetyg. Det beror på att de ofta blev understimulerade i skolan.


Ordförande säger då så här:
" Man behöver inte ha särskilt högt IQ för att bli uttråkad i dagens skolan!"

Jag gapskrattade och tyckte det var så bra

Av Anette - 11 mars 2012 18:46

60sek på en minut

60min på en timme

23 timmar på ett dygn

7 dygn på en vecka

Men sen blir det lite olika antal dygn per månad


Och vi människor vill ju gärna sätta in allt och även tiden i ett system.


Nu går det inte helt perfekt. Så vi får justera


Vart 4e år får vi lägga till en dag.

VILKEN FANTASTISKT GÅVA

Den dagen är en gåva att göra något extra fint av


Själv körde jag upp till Haparanda och hade med mig lite böcker, ljus mm och "delade med mig"

Men bäst var ju att jag fick träffa mina vänner under vistelsen i Norrbotten.


En extra dag som ger extra möjligheter

Det är något att vara extra tacksam över

Och det är jag

Ovido - Quiz & Flashcards