Alla inlägg under maj 2012

Av Anette - 7 maj 2012 22:06

Ja jag gillar ju att göra fint. Vill att saker ska matcha och att det ska bli fint

Rent och ordning är också bra. Så ut åkte det gamla gul-vit-rutiga

 

Ja det handlar om hyllpapper i skafferiet. Det fiffar upp och skyddar hyllorna som fyller 40 år i år. Nytt är inlagt på de flesta hyllor men inte alla. De med mest grejer och småpinaler står kvar till en annan dag. Men nu så hittade jag ju min nya favvo!! Kolla bara

 

Ja man ser skillnaden.

 

Här ser man även mina samlarobjekt. Plåtburk i det rätta utförandet typ originalförpackningen i plåt. Rött med vita prickar. Ja, om det hade funnits gult med vita prickar hade jag valt det för det blir ljusare inne i skåpet så jag ser nått. Men nu fanns det inte. Blått med vita prickar fanns och var jättefint men som sagt blir det väldigt mörkt. Kanske kör med det i nån låda framöver. För det var fint och mitt blå/vita som jag har i köket.


Ja, sen har jag pysslat lite med mina formar även idag.

 

Hunnit sitta i solen för den har lyst idag och det gjorde mig väldigt gott.

Av Anette - 5 maj 2012 09:55

Ja denna våren har tärt på mitt psyke. Jag flyttade norrut för att våren skulle vara så kort som möjligt.

Och visst jag flytta sedan hit 40 mil söderut igen. MEN även för att vara här i Västerbotten så har våren varit ovanligt lång och seg. Den har pågått sen mitten på mars och det har snöat mer i mars april än under nov dec 2011.


Det är så man bara vill gråta     


Fast nu är det maj och jag vill inte ens gråta längre. Har passerat det stadiet.

Känner bara en uppgivenhet. En frustration överatt inget kunna göra. Det mesta brukar kunna kännas bättre genom att man själv kan påverka situationen på nått litet sätt. Men detta går ju inte alls.


Jag vill bo i Sverige nära mina barn och barnbarn. Det är dom som är viktigast i mitt liv och då vill jag vara nära.


Men snart orkar jag inte. Riskerar min mentala hälsa och sitter bara och tittar på solresor i olika tidningar och drömmer om att ha nått litet krypin nere runt medelhavet.


Ja ni ser ju själva hur det såg ut när jag steg upp den 5e maj 2012

 

All den snön hade kommit medan jag sov. och det har fortsatt snöa i flera timmar. Prognosen är att det fortsätter även i morgon. Och jag som sådde frön igår   Ja uppror vill jag göra

Av Anette - 5 maj 2012 09:52

ja lite så tänker jag ganska så ofta. Och denna gången funkade det.

Har ju gått och förälskat mig i rött med vita prickar. Har ju den del porslin och även en del kläder.

Nå nu hade jag ju som synes på förra inlägget fixat i köket med dukar och servetter mm.


Men ljuset var ju "fel". Så vad göra? Jo ett som passar.

Jag tog ett rött juleljus och satte vita prickar på det


Och vips så var det somrigt och inte juligt

 

Av Anette - 2 maj 2012 14:03

Ja solen sken genom ett tunt molndis. Det blåste på rätt bra mellan varven men i det hela var det en varm och go dag.

Hann göra ett stort ljus innan jag for till Tbäck.


Väl där blev det promenad och plocka tussilago. Det är himla fint med två små som cyklar och plockar blommor. Och på den vägen såg vi årets första Nässelfjäril. Den är alltid vacker men extra vacker just den första.


Efter lite mellanmål på trappen i solen så bar det av till grannen.


Där fick vi hålla och klappa en drygt 10timmar gammal griskulting. Så jättegullig! Vi fick klappa ett 3veckor gammal föl. OCh titta på kalvar   som inte alls gick varesig dit ägarn, mammakossan eller hundarna   ville.


Sen fanns det en go kanin som flickorna fick hålla och klappa. Och så jaga lite höns och en gås.


Det är vår på ett alldeles speciellt sätt när man ser alla ungarna komma ystert skuttandes, tussilago i diket, smältvattnet porlar i diken och bäckar och barnen vill absolut inte ha kläder på sig när dom cyklar och hoppar rep.


Ja och jag njöt av kaffe   på trappen i solen. Trött men nöjd for jag hem i den sena kvälltimmen och somnade genast

Ovido - Quiz & Flashcards